زعفران شکسته چیست؟

در واقع باید بگوییم که زعفران شکسته، بخشی از انواع زعفران می‌باشد. زعفران شکسته یا زعفران نرمه در واقع کلاله های خرد شده زعفران هستند؛ یا به عبارتی دیگر، هنگامی که زعفران ها را جا‌به‌جا می‌کنند برخی از کلاله‌های بزرگ زعفران خرد می‌شوند، که در نتیجه به این زعفران خرد شده زعفران شکسته یا زعفران نرمه می‌گویند.

آنچه در این مطلب میخوانید

خواندنی ها: زعفران شکسته

زعفران شکسته یا نرمه چیست

زعفران شکسته چگونه تولید می‌شود؟

همانطور که بالاتر نیز توضیح دادیم، در صورت شکسته شدن کلاله های زعفران، زعفران شکسته تولید می‌شود، اما این تنها روش تولید زعفران شکسته نیست!
زعفران شکسته دارای رنگ دهی خوبی می‌باشد و همچنین قیمت این نوع زعفران نیز بسیار به صرفه می‌باشد، و برای رستوران ها و آشپزخانه ها مفید می‌باشند؛ و به همین دلیل برخی از افراد خودشان با شکستن کلاله زعفران، زعفران شکته را تولید می‌کنند و آنها را به صورت جداگونه به فروش می‌رسانند.
در هنگام تمیز کردن و شستن زعفران نیز ممکن است، قلم زعفران شکسته شود و در نتیجه زعفران شکسته به وجود می‌آید.

کاربرد زعفران شکسته چیست؟

در واقع باید بگوییم که قدرت رنگ دهی، بو و عطر زعفران شکسته همانند زعفران سوپر نگین می‌باشد، اما تنها یک تفاوت بین این دو زعفران وجود دارد، و آن شکل ظاهری زعفران می‌باشد. که همین امر باعث می‌شود که قیمت زعفران شکته پایین تر باشد.
زعفران شکسته در رستوران ها و آشپرخانه ها، کترینگ ها، کارخانه جات تولیدی، اغذیه فروشی ها، قنادی ها، منازی و…. کاربرد دارد.
یا به عبارتی دیگر بهتر است بگوییم، از زعفران شکته می‌توان همانند باقی زعفران ها استفاده کرد و تنها ظاهر این زعفران فرق دارد.

اجزای زعفران شکسته چیست؟

همانطور که بالاتر نیز گفتیم، زعفران شکسته از شکسته شدن کلاله زعفران به وجود می‌آید، در نتیجه زعفران شکسته شمال کلاله های شکسته شده زعفران می‌باشد.

انواع زعفران شکسته چیست؟

زعفران شکسته بر اساس اندازه شکستگی کلاله زعفران، دسته بندی می‌شود.
اگر زعفران از تله قلم زعفران شکسته شده باشد، به آن قلم شکته نیز می‌گویند که قدرت رنگ دهی بالایی نیز دارند.

زعفران شکسته تقلبی

زعفران شکسته به علت ریز بودن زعفران، گیاه گلرنگ را و یا ریشه زعفران را رنگ می‌کنند، و آن‌ها را به عنوان زعفران شکسته به فروش می‌رسانند. برای جلوگیری از این کار باید زعفران شکسته خود را از مرکز فروش ها معتبر خریداری کنید.

خرید زعفران شکسته

همانطور که بالاتر نیز گفتیم، در فروش زعفران شکسته، متاسفانه تقلب زیاد می‌شود و شما باید زعفران شکسته را از مراکز معتبر خریداری کنید. شما می‌توانید از زعفران باراد، رعفران شکسته را با خیال راحت خریداری کنید. قابل ذکر است که زعفران های موجود زعفران باراد در شهر مشهد می‌باشد و تازگی زعفران مشهد همیشه معروف بوده است.

جهت خرید زعفران شکسته می‌توانید با شماره تماس موجود تماس بگیرید.

قیمت زعفران شکسته

قیمت زعفران شکسته با توجه به انواع زعفران موجود، بسیار به صرفه تر و پایین تر می‌باشد، و علت این قیمت پایین تنها در شکسته شدن کلاله های زعفران و همچنین به علت شکل ظاهری زعفران می‌باشد.

2 دیدگاه در “زعفران شکسته چیست؟

  1. hamed گفت:

    سلام داخل محتوا در رابطه با “زعفران شکسته تقلبی” فقط نوشتید که “برای جلوگیری از این کار باید زعفران شکسته خود را از مرکز فروش ها معتبر خریداری کنید.” خب میشه چند تا راه دیگه برای تشخیص زعفران شکسته تقلبی بگید؟

    1. admin گفت:

      سلام. همانطور که توی محتوا هم گفتیم زعفران شکسته تفاوت زیادی با زعفران معمولی ندارد و فقط ظاهر آن متفاوت است، و به همین دلیل روش های تشخیص زعفران اصل هم یکی می باشد، یکی از راه های ساده تشخیص زعفران اصل، چشیدن مقدار کمی از زعفران می باشد، در صورتی که زعفران شیرین باشد، به معنای اضافه شدن اسپری قند می باشد که باعث سنگینی زعفران می شود.
      برای مطالعه تمامی روش های تشخیص زعفران اصل کلیک کنید: تشخیص زعفران اصل از تقلبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *