زعفران سرگل چیست؟

زعفران سرگل در واقع یکی از انواع زعفران می باشد که قصد داریم در این مقاله به صورت جامع و کامل زعفران سرگل را بازگو کنیم! از مزایا و خصوصیات زعفران سرگل تا نحوه به دست آمدن و قیمت آن! پس با زعفران باراد در ادامه این مقاله همراه باشید.

آنچه در این مطلب میخوانید

زعفران سرگل چیست

زعفران سرگل چیست؟

در واقع باید بگوییم که 90 درصد زعفرانی که بازار موجود هست و می بینید زعفران سرگل هست. از زعفران سرگل برای بیشتر آشپزی ها و یا دم کردن زعفران استفاده می شود، زعفران سرگل یکی از بهترین انواع زعفران برای کاربر های خانگی می باشد.

در زعفران سرگل دیگر خبری از قسمت زرد رنگ و یا ریشه زعفران نیست.

نام دیگر زعفران سرگل چیست؟

نام دیگر زعفران سرگل، زعفران ممتاز می باشد، و علت نام گذاری این نوع زعفران به هلت کیفیت این زعفران می باشد، کشاورزان تا حد امکان بخش های سفید و یا زرد رنگ زعفران را جدا می کنند تا یک زعفران قرمز یک دست به وجود آید، و همچنین این امر باعث رنگ دهی بهتر زعفران خواهد شد؛ و علت نام گذاری زعفران سرگل به زعفران ممتاز نیز همین می باشد.

روش تهیه زعفران سرگل

در واقع باید بگوییم که زعفران سرگل از الک زدن و همچنین پاک کردن زعفران دختر پیج و زعفران پوشال به دست می آید.
همانطور که بالاتر نیز گفتیم، قسمت های زرد و یا سفید رنگ زعفران سرگل را جدا می کنند و به همین دلیل زعفران سرگل تنها  کلاله قرمز رنگ زعفران است.
قابل به ذکر است که هنگامی که زعفران دختر پیچ و زعفران پوشال را به زعفران سرگل تبدیل می کنند، برخی از کلاله های زعفران می شکنند، به همین دلیل ممکن است درون زعفران سرگل مقداری زعفران شکسته نیز پیدا کنید؛ بر اساس مقدار شکستگی های زعفران سرگل می توان این زعفران را به عنوان زعفران سرگل درجه یک یا پایین تر تقسیم کرد.

خصوصیات زعفران سرگل

زعفران سرگل دارای یک سری خصوصیات می باشد که شما می توانید از این خصوصیات برای تشخیص زعفران سرگل استفاده کنید، برخی از خصوصیات زعفران سرگل:

  1. کلاله زعفران سرگل کاملا قرمز می باشد و هیچ زنگ قرمز و یا زردی درون کلاله زعفران پیدا نخواهید کرد.
  2. رشته های زعفران سرگل به صورت کامل از یکدیگر جدا شده اند.
  3. زعفران سرگل بسیار خوش رنگ و همچنین قدرت رنگ دهی بالایی دارد.
  4. رشته های کلاله زعفران سرگل بسیار ضخیم می باشد.

کاربرد زعفران سرگل

  • زعفران سرگل بسیار خوش رنگ می باشد و به همین دلیل یکی از کاربرد های زعفران سرگل در آشپزخانه ها و رستوران ها می باشد.
  • قیمت زعفران سرگل به صرفه می باشد و به همین دلیل از زعفران سرگل برای مصارف خانگی نیز استفاده می شود.
  • قدرت رنگ دهی زعفران سرگل نسبت با باقی زعفران ها بیشتر می باشد و به همین دلیل زعفران سرگل در برخی از شرکت ها نیز استفاده می شود.

قیمت زعفران سرگل

همانطور که پیش تر گفتیم هرچقدر که شکستگی و یا نرمه درون زعفران سرگل کمتر باشد، زعفران سرگل دارای کیفیت و قیمت بیشتری می باشد، در نتیجه باید بگوییم که قیمت زعفران سرگل به میزان نرم و شکستگی موجود در آن بستگی دارد.

جهت استعلام قیمت دقیق و لحظه ای زعفران سرگل درجه یک، با شماره 09152233440 تماس بگیرید.

خرید زعفران سرگل

شما عزیزان می توانید جهت خرید زعفران سرگل درجه یک (بدون نرمه و شکستگی) به صورت عمده و یا جزئی به صفحه فروشگاه زعفران باراد بروید و یا همچنین می توانید جهت هماهنگی های بیشتر با شماره 09152233440  تماس بگیرید.

نکات پایانی زعفران سرگل

در هنگام خرید زعفران حتما توجه داشته باشید که رنگ کلاله زعفران سرگل باید قرمز تیر باشد و نباید هیچگونه رنگ سفید و یا زردی در کلاله زعفران وجود داشته باشد.
زعفران سرگل را برای رستوران ها، مصارف خانگی و… پیشنهاد می کنیم، به عبارتی دیگر می تونیم بگیم که شما می توانید زعفران سرگل را در همه جا بدون هیچ مشکلی استفاده کنید.
تازگی زعفران سرگل در کیفیت آن بسیار نقش مهمی دارد، به همین دلیل توصیه می کنیم که زعفران سرگل را از شهر مشهد خریداری کنید زیرا همیشه زعفران مشهد به تازگی و کیفیت بالا مشهور بوده است.

2 دیدگاه در “زعفران سرگل چیست

  1. مهسا گفت:

    سلام مرسی از محتوا خوبتون در رابطه با زعفران سر گل.
    میشه بگید تفاوت زعفران سر گل و زعفران نگین چیه؟ و همچنین کدومشون بهتر هست؟

    1. admin گفت:

      سلام. در مقاله ای دیگر به صورت جامع تفاوت زعفران سرگل و نگین رو بازگو کردیم، اما به صورت خلاصه اگه بخواییم بگیم، زعفران نگین دارای کیفیت بهتری نسبت به زعفران سرگل دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *