طرز تهیه آب زرشک

آب زرشک یکی از نوشیدنی‌های معروف و محبوب ایرانی می‌باشد که دارای خاصیت‌های فراوانی نیز می‌باشد در این مقاله قصد داریم دو روش بسیار ساده برای طرز تهیه آب زرشک در خانه را برای شما عزیزان بازگو کنیم.

قبل از این که بخواهیم طرز تهیه آب زرشک را بازگو کنیم، بهتر است بگوییم که بهترین فصل برای خرید زرشک پاییز می‌باشد، زیرا در پاییز زرشک بسیار تازه می‌باشد و به همین دلیل خواص آن نیز بیشتر است. همچنین در صورت امکان حتما زرشک مشهد را خریداری کنید، زیرا مرجع فروش زرشک در کشور ایران شهر مشهد می‌باشد، و زرشک ها در این شهر بسیار تازه می‌باشند.

آنچه در این مطلب میخوانید

خواندنی ها: طرز تهیه آب زرشک

نحوه درست کردن آب زرشک

روش اول طرز تهیه آب زرشک

  1. در قدم اول شما باید زرشک را به مدت 24 ساعت در ظرف شیشه‌ای درب دار قرار دهید، تا خوب خیس بخورد.
  2. درب شیشه را ببندید.
  3. در قدم دوم طرز تهیه آب زرشک، شما باید آب همراه با زرشک را پس از 24 ساعت درون مخلوط کن بریزید، و به مدت 20 الی 30 ثانیه آنها را با هم مخلوط کنید. توجه داشته باشید که نباید زرشک ها را خیلی زیاد مخلوط کنید، زیرا هنگامی که زرشک کامل خرد شده است، جدا کردن تفاله از آب بسیار سخت می شود.
  4. در قدم بعدی باید تفاله های زرشک را از آب جدا کنید، برای این کار تنها کافیست از یک صافی و یا پارچه استفاده کنید.
  5. آب زرشک به دست آمده را در یخچال بگذارید تا کمی سرد شود.

در این روش شما باید به مقدار زرشکی که استفاده می‌کنید نیز توجه داشته باشید.
به ازای هر 250 گرم زرشک می‌توانید 1 پیمانه آب استفاده کنید. دقت داشته باشید که این آمار حدودی می‌باشد و شما می‌توانید زرشک و یا میزان آب را کم و یا زیاد کنید.

روش دوم طرز تهیه آب زرشک

  1. در این روش از طرز تهیه آب زرشک، شما باید ابتدا زرشک را بشورید، و آن را در آبکش غیر فلزی قرار دهید تا آب زرشک را بگیرید.
  2. یک قابلمه بردارید و آب جوش درون آن بریزید.
  3. زرشک ها را درون قابلمه بریزید، و حرارت گاز را ملایم نگه دارید. دقیت داشته باشید که حرارت زیاد می‌تواند باعث تلخ شدن زرشک شود.
  4. درب قابلمه را ببندید و به زرشک ها 10 دقیقه زمان دهید.
  5. بعد از 10 دقیقه حرارت پاز را خاموش کنید و کمی به زرشک ها اجازه دهید تا محتویات قابلمه سرد شود.
  6. در این مرحله شما باید محتویات قابلمه که سرد شده اند را از صافی یا یک پارچه رد کنید. زرشک ها با دستتان به خوبی فشار دهید تا آب زرشک از آن ها جدا شود.
  7. آب زرشک ما تقریبا آماده است. تنها در این مرحله باید آب زرشک به دست آماده را درون ظرفی بریزید و آن را درون یخچال بگذارید تا سرد شود.

 

به این نکته توجه داشته باشید که اگر آب زرشک شما خیلی غلیظ شد، باید به آن آب اضافه کنید، اما اگر آب زرشک شما ترش شده بود، می‌توانید به آب زرشک خود کمی شکر اضافه کنید.

بهترین روش طرز تهیه آب زرشک

طرز نگهداری آب زرشک

شما می‌توانید آب زرشک را در حالت عادی در یک هفته بدون هیچ مشکلی استفاده کنید؛ اما پس از یک هفته آب زرشک ترش و خراب می‌شود.
اگر قصد دارید که آب زرشک را در مدت زمان طولانی نگهدارید می‌توانید آن را فریز کنید.
برای تهیه آب زرشک از چه نوع زرشکی استفاده کنیم؟
زعفران باراد در طرز تهیه آب زرشک از زرشک کوهی استفاده کرده است، اما در واقع باید بگوییم که هیچ محدودیتی در استفاده از نوع زرشک وجود ندارد. شما می‌توانید از زرشک پفکی، زرشک اناری و… نیز استفاده کنید.

میزان مصرف آب زرشک

ما به شما توصیه می‌کنیم که به صورت روزانه آب زرشک را استفاده نکنید، زیرا این کار می‌تواند دارای مضراتی باشد.
توصیه می‌کنیم که قبل از مصرف آب زرشک حتما با یک دکتر مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *