زرشک پفکی چیست؟

شاید هنگامی که قصد خرید زرشک داشته اید، در فروشگاه های مختلف نام زرشک پفکی را شنیده باشید، اما زرشک پفکی چیست؟ تفاوت آن با زرشک دانه ای چیست؟ چه خواصی دارد؟ در ادامه همراه زعفران باراد باشید تا به تمام این سوالات پاسخ دهیم.

آنچه در این مطلب میخوانید

زرشک پفکی

جالب است بدانید که تولید زرشک در ایران بیش تر از هر جایی دیگر در دنیاست و بخش زیادی از تولید زرشک ایران به باقی کشور ها صادر می شود. استان خراسان جنوبی بزرگ ترین سهم را در تولید زرشک دارد. و شهر مشهد بیشترین فروش زرشک را بر دارد. به همین دلیل است که زرشک مشهد بسیار معروف می باشد.

زرشک پفکی چیست؟

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که زرشک دارای انواع مختلفی مثل زرشک دانه اناری و زرشک پفکی می باشد. پس در نتیجه زرشک پفکی از انواع زرشک می باشد. اما تفاوت زرشک پفکی چیست؟ چرا بهترین نوع زرشک، زرشک پفکی می باشد؟
نحوه فراوری و خشک کردن زرشک پفکی متفاوت و بسیار خاص است، و به همین دلیل رنگ و ظاهر زرشک تا حدود زیادی حفظ می شود. فرایند آماده سازی زرشگ پفکی بین 4 تا 6 ماه طول می کشد و به همین دلیل است که زرشک پفکی دیر تر از زرشک معمولی به بازار می آید.
قابل به ذکر است زرشک پفکی در سر تا سر دنیا محبوبیت زیادی دارد و همچنین، حجم زیادی از زرشک پفکی تولید شده در ایران به کشور های دیگه صادر می شود.

ویژگی های زرشک پفکی

نحوه فراوری زرشک پفکی چیست؟

بالاتر گفتیم که نحوه فراوری زرشک پفکی متفاوت و خاص است. اما این روند چه گونه است؟ در این بخش به نحوه فراوری زرشک پفکی می پردازیم.
در ابتدا زرشک تازه را همراه با شاخه و برگ از درخت جدا می کنیم و به مکانی دیگر منتقل می کنیم. دقت داشته باشید که هنگام چیندن زرشک هیچ آسیبی نباید به شاخه و به زرشک وارد شود. همچنین در هنگام جا‌به‌جایی نباید کمترین آسیبی به زرشک های تازه وارد شود.
زرشک ها را در مکانی سر پوشیده، تاریک، سرد و دارای تهویه نگه داری می کنند. زرشک ها را دور از نور خورشید و رطوبت نگه میداریم، رطوبت ممکن است باعث پوسیدگی و  یا کپک زرشک شود.
بعد از گذشت چند ماه که زرشک ها به صورت کامل خشک شدند، تنها کار باقی مانده این است که زرشک را از شاخه و برگ جدا کنیم، و محصول ما یعنی زرشک پفکی برای ارائه آماده هستند.
به این روش فراوری زرشک سایه خشک می گویند.

نحوه فراوری زرشک پفکی

خواص زرشک پفکی

زرشک پفکی دارای خواص بسیار زیادی می باشد، که در این بخش بعضی از آنها را بازگو کرده ایم.

  • سلامت قلب
  • دیابت
  • درمان گلو درد
  • پاک‌کننده کیسه صفرا
  • ضد آکنه
  • تقویت بینایی
  • پاک‌کننده کبد
  • کاهش فشار خون
  • پیشگیری از عفونت
  • درمان کم خونی
  • و…

همچنین در زرشک ویتامین ث فراوانی وجود دارد که در درمان قند خون، سرماخوردگی، گلو درد و… می تواند کمک چشم گیری داشته باشد.

ویژگی های زرشک پفکی

زرشک پفکی به علت نحوه فراوری متفاوتی که دارد، نسبت به باقی زشک ها بزرگ تر بوده، همچنین طعم این زرشک ها ترش می باشد و رنگ آن ها نیز نسبت به انواع زرشک قرمز تر می باشد. زرشک پفکی به علت کیفیت بالایی که دارد از انواع زرشک گران تر می باشد.

کاربرد زرشک پفکی

زرشک پفکی به علت محبوبیت زیادی که دارد و همچنین قیمت آن که نسبت به باقی زرشک ها گران تر می باشد، بیشتر برای صادرات استفاده می شود، ام شما می توانید همانند زرشک معمولی از زرشک پفکی استفاده کنید.

تفاوت زرشک دانه اناری و زرشک پفکی

زرشک دانه اناری و زرشک پفکی از انواع مهم زرشک می باشند، تفاوت این دو زرشک تنها در نوع فراوری شدن آن می باشد. ما در زرشک پفکی همانطور که در بالاتر نیز گفتیم، به دور از نور خورشید خشک می شود؛ اما زرشک دانه اناری دقیقا برعکس زرشک پفکی می باشد و با استفاده از نور خورشید خشک می شود.
زرشک دانه اناری دارای رنگ تیره تر، کیفیت پایین تر و همچنین قیمت پایین تری نسبت به زرشک پفکی دارد.

قیمت و خرید زرشک پفکی

اگر شما هم قصد خرید زرشک پفکی به صورت عمده یا غیر عمده دارید، تنها کافیست برای داشتن قیمت و همچنین خرید زرشک پفکی در جه یک با شماره 09152233440 تماس حاصل فرمایید یا به صورت مستقیم به صفحه خرید زرشک مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *