آموزش پودر کردن هل

هل، یکی از محبوب ترین ادویه ها در ایران و جهان است، این ادیوه دارای بو و طعم بسیار خوبی می‌باشد، از هل در تهیه انواع شیرینی ها، نوشیدینی ها، غذا ها و به صورت کلی در صنعت آشپزی زیاد استفاده می‌شود. یکی دیگر از استفاده های هل، در خواص دارویی آن است. خواص هل بسیار زیاد و برای بدن مفید می‌باشد به همین دلیل از هل به عنوان دارو نیز استفاده می‌شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

پودر کردن هل

آموزش پودر کردن هل

برخی از افراد دوست دارند تا هل را در مرحله اول پودر کنند و سپس از آن استفاده کنند، در ادامه این مقاله قصد داریم روش های ساده پود کردن هل را برای شما عزیزان بازگو کنیم.

روش اول پودر کردن هل

مرسوم ترین روش استفاده از آسیاب قهوه می‌باشد، در این روش شما باید در ابتدا پوسته خارجی هل را جدا کنید و سپس دانه های به دست آمده هل را درون آسیاب قهوه بریزید و آن ها را پودر کنید.

روش دوم پودر کردن هل

دومین روش مرسوم پودر کردن هل، استفاده از آسیاب برقی می‌باشد. در این روش هم همانند روش قبلی در ابتدا باید پوسته خارجی هل را جدا کنید و سپس می‌توانید هل را همراه با مقداری شکر درون آسیاب برقی بریزید و شروع به پودر کرن هل کنید.

روش سوم پودر کردن هل

اگر هیچکدام از دستگاه های ذکر شده را نداشتید، برای پودر کردن هل می‌توانید از وردنه استفاده کنید. برای این روش نیز شما باید در ابتدا پوست هل را جدا کنید و سپس هل ها را همراه با مقداری شکر بر روی سطح صافی بگذارید و در آخر با استفاده از وردنه شروع به پودر کردن هل کنید.

روش چهارم پودر کردن هل

در آخرین روش پودر کردن هل، شما می‌توانید از هاونگ استفاده کنید، این روش مقداری سخت و زمان بر می‌باشد. در ابتدا پوسته هل را جدا کنید و آن را همراه با مقداری شکر درون هاونگ قرار دهید و حسابی آن را بکوبید تا پودر شود.

نکات پودر کردن هل

در ابتدا باید بگوییم که بهتر است از هل تازه استفاده کنید تا هم خواص آن بیشتر باشد و هم طعم و بوی بهتری داشته باشد، پیشنهاد ما برای استفاده از هل تازه، خرید هل مشهد می‌باشد، هل به علت اینکه در خراسان رضوی تولید می‌شود، کشاورزان برای فروش هل خود آن را به شهر مشهد می‌آورند به همین دلیل هل مشهد به تازگی و کیفیت بالا معروف است.
در پودر کردن هل ما به دلیل ایجاد استحکاک و راحتی کار اکثرا از مقداری شکر استفاده می‌کنیم، شما می‌توانید بدون هیچ مشکلی از قند در پودر کردن هل استفاد نکنید.
تا به اینجا با زعفران باراد همراه بودید و روش های مختلف پودر کردن هل را بازگو کردیم. اگر سوالی در رابطه با پودر کردن هل دارید برامون کامنت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *